Cannondale dnes představil zcela nové silniční kolo s historickým názvem SystemSix. Jedná se o silničku z kategorie aero kol, která dosud v nabídce této značky chyběla. Jak už je u této značky zvykem, SystemSix je výsledkem systémového přístupu ke stavbě kol, který znovu přinesl velmi pozoruhodné výsledky.
U modelu SystemSix rozdělil Cannondale svůj pohled na jeho konstrukci do šesti částí, které se vzájemně ovlivňují. Kola, řídítka, představec, rám, vidlice a sedlovka. Každou část se značka pokusila vyladit k dokonalosti a přijít s novými technickými řešeními.
KNØT nový název pro kola a řídítka.
Jako první součást celého celku vznikl zcela unikátní zapletený set KNØT64. Cannondale se zde nenechal svazovat zaběhlými standardy ráfkových brzd a kola rovnou navrhnul pouze pro použití kotoučových brzd. Díky tomu mohl experimentovat s šířkou a provedení karbonových ráfků, minimalizovat aerodynamický odpor, ale zároveň i využít výhod širokých plášťů. Standardně jsou tak kola osazena plášti 23c, kdy ráfky díky své šířce pláště „roztahují“ do šířky 26 mm. Výsledkem je hladký přechod na bocích a dle Cannondale jeden z nejrychlejších silničních zapletených setů planety, který funguje stejně pro pláště 23c, tak i pro v současnosti oblíbenější širší verze.
Dalším kouskem s názvem KNØT označil Cannondale svá nová řídítka, která ve spojení s představcem vypadají jako integrovaný systém. Nicméně sklon řidítek se dá nastavit v rozmezí 8°. Jejich horní část má zaoblený komolý aero tvar, který snižuje aerodynamický odpor.
Rám, vidlice a sedlovka
Komolý aero tvar mají také všechny trubky rámu, vidlice a sedlovka. U samotného rámu jistě neujde pozornosti zploštění dolní rámové trubky, a naopak rozšíření spodní části hlavové trubky s navazující částí spodní rámové trubky. Celek vytváří něco jako ploutev či blatník. Zde se také jedná o prvek navyšující celkovou rychlost snížením aerodynamického odporu. Cannondale se zde zaměřil na zpětné vzduchové proudy od předního kola a vidlice, které u běžného rámu narušují proudění vzduchu od hlavové trubky. Rozšíření tak tyto proudy odděluje od sebe. Napojení hlavové trubky a vidlice je také zcela plynulé. Zde do celého systému zapadá i sedlovka, která na rozdíl o mnohé konkurence má také aero profil a dále usměrňuje celkové proudění vzduchu.
Další příjemnosti
Dalšími příjemnými „drobnostmi“ na kole jsou pak předinstalované měřiče výkonu Power2Max u Hi-Mod verzí rámů, pevné osy Speed Release, jednoduše servisovatelné vnitřní vedení kabeláže, či více možností umístění košíku na rám.
Celková geometrie kola ale není žádná „časovkářská koza“. SystemSix je kolem určeným pro nejrůznější typy jezdců milující rychlost a maximální výkon. Z toho důvodu vychází jeho geometrie z velmi osvědčeného modelu SuperSix. Vše ostatní na kole je ale přizpůsobeno pro maximální výkon a minimální aerodynamický odpor. Kolo tak jede rychleji do kopce, z kopce, po rovině i ve sprintu.
To potvrzují i výsledky nejrůznějších testů, kdy se jedná o v současnosti nejrychlejší kolo světa, které má atesty UCI.
Více o kole SystemSix naleznete na stránkách Cannondale.
Sophia says
Your blog has good looking.You have to include more information about this topic.