Jednou ze zásadních novinek rodiny GT pro rok 2016 je klasický a navíc i legendární závodní hardtail GT Zaskar, který se minulý rok dočkal svého 25. výročí. Dárkem pro něj byl zbrusu nový karbonový rám určený jen a pouze pro střední kola průměru 27,5“. GT Zaskar Carbon 27,5 mají k dispozici i jezdci teamu GT opportunity Brno, kteří se s námi podělili o své prvotní jízdní dojmy.
Testování nového GT Zaskar Carbon 27,5 teamovými jezdci zahrnovalo jak jejich domovské traily v okolí Brna, na hlíně, na blátě, ale i na sněhu, tak i prosluněné cesty a pěšiny při soustředění v Toskánsku. Konkrétně v blízkosti Scarlino a Punta Ala, tedy v místech, kde se koná jedno ze zastavení Enduro World Series. Testovacích kilometrů bylo tedy při tréninku před sezonou najeto již víc než dost.
Jezdci Brněnského teamu si v první řadě chválili vysokou tuhost nového rámu, která je nejvíce patrná při silovém stylu jízdy a maximálně vynikne vždy, když se postavíte se do pedálů v prudkém kopci, při spurtu nebo při ostrém výjezdu ze zatáčky. Vysoká tuhost celého rámu pozitivně promlouvá i do ovládání, které je za všech okolností přesné, jisté a okamžité.
Rám nového stroje GT Zaskar Carbon 27,5 je i po přechodu na menší kola poměrně dlouhý, což společně s více položenou vidlicí (69,5°) činí kolo příkladně stabilní a jisté jak v technických sekcích, tak i ve vysokých rychlostech. Pokud byste toužili po výraznější hravosti celku, lze ji snadno dosáhnout výměnou představce za kratší.
Vedle výkonnosti a jistého ovládání se GT Zaskar 27,5 snažil ve své nejnovější podobě zaměřit také na komfort jezdce v sedle. Proto na jeho rámu najdete jak klasický poznávací znak pevných strojů GT, konstrukci Triple Triangle, tak třeba i poměrně štíhlé horní vzpěry zadní stavby. To vše ale nedokáže zamaskovat fakt, že je GT Zaskar v první řadě závodním kolem, proto je přes všechny snahy stále poměrně tvrdým strojem. I zde se ale najde vcelku snadná pomoc v podobě kvalitní karbonové sedlovky, která dokáže účinně tlumit rázy, případně lze nasadit objemnější pneumatiky.
Po praktické stránce je příjemným překvapením, hlavně pro mechaniky a domácí kutily, že u nového Zaskaru nebylo zvoleno módní vedení bowdenů a hadic vnitřkem rámu, nýbrž výrazně praktičtější jednodílné tažení prakticky veškeré kabeláže zespodu dolní trubky. Vnitřní vedení je výsadnou pouze teleskopické sedlovky, která může technické schopnosti tohoto stroje ještě více rozšířit.
Obecně lze říci, že se GT Zaskar 27,5 nejlépe hodí pro technicky náročné XC okruhy, takových je dnes většina, a při troše snahy zvládne i celkově ostřejší terén. Ostatně tvůrci Zaskaru se díky úzké spolupráci s rodinou Athertonů nechali touto myšlenkou trochu unést a jako demonstraci schopností nové generace postavili model Zaskar 27,5 Carbon LTD. Tato verze je vybavena hrubšími plášti, teleskopickou sedlovkou, řazením 1×11 a vidlicí RockShox Pike se zdvihem 120 mm. To je ale trochu jiný druh šelmy než klasický závodně laděný Zaskar!
Napište váš názor