Tým Elkov Kasper již tradičně strávil letošní březen v Chorvatsku, kde se také představil na prvních závodech letošní sezóny s novým materiálem od Mavic a Michelin a zaznamenal hned skvělé výsledky. O ty se v první řadě zasloužil Adam Ťoupalík, který svoji formu ladil mimo španělské Calpe také na dvou světových pohárech v cyklokrosu.
Svoji formu výborně prodal hned na dvou prvních jednorázových závodech Umag a Poreč Trophy, kde skončil na prvním a druhém místě. Poté nezaváhal ani na čtyřdenním etapovém závodě Istrian Spring Trophy, kde v královské etapě dojel pro krásné druhé místo, jenž mu vyneslo konečnou druhou příčku v celkovém pořadí tohoto závodu.
Adam se nám po závodech rozpovídal o novém materiálu, se kterým letošní sezónu odstartoval. Jedná se především o zapletená kola Mavic Cosmic SLR, o kterých jsme podrobněji psali v našem článku již dříve, v kombinaci s moderními bezdušovými plášti Michelin Power Cup TLR.
„Tuto kombinaci kol a plášťů jsem už testoval na soustředění ve Španělsku, kde jsem zjišťoval, která šířka plášťů Michelin Power Cup TLR mi bude nejvíce vyhovovat. Nakonec jsem zvolil šířku pláště 25 mm. V kombinaci s 45 mm výškou ráfku a jeho vnitřní šířkou 19 mm mi to přijde jako nejvíce aerodynamické. Navíc pocitově je valivý odpor na 25 mm pláštích menší. 28 mm pláště jsou sice komfortnější, ale kolo se mi trošku hůře ovládalo v prudkých zatáčkách. Pláště jsem otestoval na mokrých silnicích i v teplotách okolo 4°C a byl jsem příjemně překvapen, jak skvěle si vedly i v těchto podmínkách.“
„U zapletených kol Mavic Cosmic SLR 45 vidím jako největší výhodu jejich super váhu okolo 1470 g a perfektní jízdní vlastnosti. Pro nás závodníky, ale třeba i pro mechaniky, je pak velkou výhodou absence vnitřních děr na prostrčení niplu. Ten se do ráfku šroubuje z venku. Tím pádem odpadá používání pásky na bezduše a celý set má právě i proto výbornou váhu a vysokou pevnost. Dále mě baví jejich univerzálnost. Při výšce ráfku 45 mm jsou kola skvělá jak na trénink, tak na závody. Závody, které jezdíme třeba tady v Chorvatsku, jsou většinou zvlněné. Tato výška ráfku je pak v tomto terénu naprosto ideální. Máme ještě možnost ráfků s výškou 32 mm, ale ty využívám jen v případě extrémně kopcovitého profilu.“
Teď už je tým Elkov Kasper zase zpátky v Česku a v sobotu se zúčastnil tradičního otvíráku silniční sezóny Trofeo CINELLI – VC Hlohovce, kde se dařilo nejvíce třiadvacítkářům. Nejrychlejší byl v cíli Filip Řeha, před Tomášem Přidalem a Štěpánem Teleckým. V redukovaném pořadí elitní kategorie byl nejvýše čtvrtý Dominik Neuman. V neděli se závodníci zúčastnili legendární „PRIMAVERY“ Velká Bíteš – Brno – Velká Bíteš. Ve spurtu čelní skupiny se prosadil opět Dominik Neuman a vybojoval celkové 2. místo, kdy nestačil pouze na Pavla Kelemena.
Napište váš názor