Cannondale představuje čtvrtou generaci dnes již legendárního silničního modelu SuperSix EVO. Nový SuperSix EVO představuje dokonalou evoluci moderního závodního kola a posouvá měřítka rychlosti a výkonu zase o něco výše. Kompletně přepracovaný rám s využitím nejmodernějších materiálů a vývoje z něj dělá doposud nejlehčí a nejaerodynamičtější SuperSix EVO všech dob.
Při vývoji nového kola SuperSix EVO bylo jasným zadáním stvořit kolo, které bude skloubením vynikající hmotnosti a aerodynamiky. Ještě důležitější ale bylo, aby si zachovalo vlastnosti, pro které se stalo opravdovou legendou mezi silničními koly. Perfektní ovladatelnost, rychlost a přitom vysokou míru komfortu. A to se povedlo. Výsledkem je kolo s minimálním aerodynamickým odporem a ještě lehčí než jeho předchůdce.
LAB71 – nejlepší z nejlepších
Nedávno také Cannondale představil LAB71. Toto označení, odkazující na více než padesátiletou tradici značky, představuje úplně novou úroveň produktů Cannondale. To nejlepší, co si vůbec umíme představit. Nejvyšší úroveň řemeslného zpracování a vyvrcholení inovací v oblasti vývoje, výroby a designu.
Více se o LAB71 dočtete v našem článku.
Prvním kolem v tomto prémiovém provedení s označením LAB71 bude právě nový SuperSix EVO.
Karbon nejvyšší úrovně
Nová konstrukce rámu pro model LAB71 SuperSix EVO využívá materiál s označením Cannondale Series 0 a postup výroby, který je vzhledem ke složitosti a cenové náročnosti v cyklistickém průmyslu k vidění opravdu jen zřídkakdy.
Materiál Cannondale Series 0 je tvořen z uhlíkových vláken a nanopryskyřic s naprosto výjimečnými vlastnostmi v tahu a tlaku zároveň. To umožňuje při výrobě rámu LAB71 použití pouze jednoho druhu materiálu oproti standardním rámům, kde se při výrobě využívá většinou dvou druhů materiálu s rozdílnými vlastnostmi. Díky tomu bylo možné stlačit hmotnost rámu na úplné minimum. Výsledkem je rám, který váží pouhých 770 gramů u plně lakované a na stavbu připravené velikosti 56 cm.
Kompletně osazený model LAB71 SuperSix EVO váží 6,8 kg a pohybuje se tak na minimu UCI limitu.
Nejlehčí z rychlých
Při vývoji strávil tým vývojářů stovky hodin v aerodynamickém tunelu a zaměřil se především na oblasti rámu s největším potenciálem možného snížení odporu vzduchu. Cílem bylo dosáhnout stejného výkonu jako u aerodynamického kola, ale zachovat hmotnost klasického silničního kola.
Díky kompletně přepracovaným tvarům rámových trubek a systematické konstrukci s jasným cílem ušetří SuperSix EVO při rychlosti 45 km/h oproti předchozí verzi úctyhodných 12 wattů energie. Máme tu tedy závodní stroj, který se na rovinách vyrovná čistě aero speciálům a v horách bude s přehledem držet krok s čistě vrchařskými koly. Toto je evoluce rychlosti silničních závodních kol, o které jsme mluvili na začátku.
Vytvarováno rychlostí
V rámci systémového přístupu k celému vývoji nového kola spolupracoval Cannondale s legendární motorsportovou designérskou firmou MOMODesign na plně integrovaných karbonových řídítkách a představci SystemBar R-One modelu SuperSix EVO. Společně se jim podařilo vytvořit aerodynamický kokpit s působivým zpracováním a precizně vyladěnou ergonomií.
Vybrané modely Cannondale SuperSix EVO jsou osazeny zcela novým setem kol HollowGram R-50, který navazuje na myšlenku celého kola a podtrhuje slova produktového manažera Sama Eberta. „Přepracovali jsme model SuperSix EVO tak, aby byl všude rychlejší“. Pozornost byla tedy logicky mimo nízké hmotnosti zaměřena také na skvělé aerodynamické vlastnosti.
V podobném duchu přemýšlel Cannondale i nad dalšími součástmi kola. K dispozici jsou proto i nové láhve Gripper Aero a košíky ReGrip Aero Cages, které ladí s tvary rámu, čímž usnadňují proudění okolního vzduchu a snižují výsledný odpor kola. Košíky jsou plně kompatibilní i se standardním tvarem bidonu.
Funkčnost, integrace a komfort
Nová konstrukce sloupku vidlice Delta umožňuje zcela skryté vedení bowdenů a zároveň minimalizuje jeho čelní plochu. Systém závitového středového složení BSA zaručuje spolehlivost a jednoduchost. S průchodností plášťů 30 mm (při zachování 6 mm rezervy na každé straně) je tak nový SuperSix připraven na každodenní trénink a závodění. Je také kompatibilní s inteligentním systémem světel a radaru Cannondale SmartSense, který jezdci pomáhá zvýšit jeho viditelnost v provozu a zároveň mít dokonalý přehled o tom, co se děje za jeho zády.
Dostupné varianty
SuperSix EVO Carbon bude k dispozici prozatím ve dvou modelech. Později v roce 2023 ale dorazí ještě další varianty. SuperSix EVO ve verzi Hi-MOD bude k dostání také ve dvou modelech. Vrcholné provedení LAB71 bude pro náš trh dostupné prozatím jako kompletní kolo v jednom provedení. Karbonový kokpit MOMO Design SystemBar R-One bude součástí modelů LAB71 a Hi-MOD 1.
Blížší informace se dozvíte na stránkách www.cannondalebikes.cz
Napište váš názor