Výrobce SRAM představil zcela nové brzdy SRAM DB8, které vyčnívají z řady tím, že na rozdíl od ostatních brzd z nabídky SRAM využívají minerálního oleje. SRAM tak rozšiřuje svoji nabídku o brzdu, jež je výkonná, cenově dostupná a zároveň nenáročná na údržbu.
Brzdy SRAM DB8 stojí v brzdové hierarchii těsně pod modelem Code a tak svým využitím spadají do disciplín trail, enduro, sjezd a kategorie horských elektrokol, pro kterou představují největší potenciál.
Uživatelská přívětivost
Delšího časového intervalu pro odvzdušnění bylo dosaženo právě díky použití minerálního oleje. Pozor! Brzdy SRAM DB8 jsou kompatibilní pouze s Maxima Mineral Oil, který je oproti jiným minerálním olejům snadno rozpoznatelný díky své zelené barvě. V nabídce je ve 120ml a 500ml balení.
Krajní doporučný servisní interval pro odvzdušnění u brzd SRAM BD8 je 24 měsíců, což je v porovnání s DOT brzdovými systémy prakticky dvojnásobek.
Solidní konstrukce
Brzdy DB8 sdílí stejnou architekturu třmenu s modelem Code, mají shodné pístky o průměrech 15 a 16 mm a používají identické brzdové destičky.
Brzdová páka DB8 má pomocí 2,5mm inbusu nastavitelný reach a na řídítka ji upevníte standardní objímkou MatchMaker X, kterou znáte z řad Level, G2 a Code.
Solidní výkon
Co se týče výkonu, ten se téměř rovná výše postavenému modelu Code. Nepatrný rozdíl je dán odlišnou dráhou brzdové páky.
Hodí se rovněž podoktnout, že brzdy DB8 nabízí pocit hladkého chodu, jež běžně nebývá privilegií minerálním olejem poháněných brzd od jiných výrobců. Pocitově se brzdy DB8 rovnají čtyřpístkovým variantám plněným brzdovou kapalinu DOT.
Jak dostat z DB8 maximum?
Pokud toužíte z DB osmiček dostat maximální brzdný výkon, použijte je v kombinaci s kotouči HS2, které lépe odvádí teplo.
Třmeny jsou standardně osazeny organickými destičkami, které se do kotouče dokáží lépe zakousnout. Sintrované oproti tomu nabídnou delší životnost a lepší výkon v mokrých podmínkách. Nezapomeňte také na to, že nové brzdy či destičky vyžadují krátké zajetí než se zcela probudí ke svému plnému výkonu.
Jak na odvzdušnění brzdy SRAM DB8?
DB8 mají odvzdušňovací port, který je plně kompatibilní s odvzdušňovací sadou SRAM Mineral Oil Bleed Kit. Jedná se zároveň o preventivní opatření, jež znemožňuje použití sady určené pro DOT brzdovou kapalinu. Pro trn Bleeding Edge zde využití tudíž nenajdete.
Klíčové rysy
- delší servisní interval pro odvzdušnění (24 měsíců),
- vysoký výkon srovnatelný s modelem SRAM Code,
- stávající typ brzdových destiček (stejné jako má model Code),
- KOMPATIBILNÍ POUZE S MINERÁLÍM OLEJEM MAXIMA,
- hmotnost 296 g (přední bez objímky a kotouče),
- dop. MOC 3.799 Kč.
Brzdy SRAM DB8 jsou již v této chvíli samostatně v prodeji. Stejně tak je již na trhu dostupný i Maxima Mineral Oil ve 120 nebo 500ml balení a odvzdušňovací sada SRAM Mineral Oil Bleed kit. Novinky SRAM žádejte u svého nejbližšího prodejce SRAM.
Napište váš názor