Je tu nový Jekyll, který byl u výrobce Cannondale vždy symbolem pro velice schopné kolo při cestě z kopce dolů. Ne, že byste na něm na vrch kopce nevyšlapali sami, ale nalijme si čistého vína – cesta směrem dolů byla a zůstává jeho výsadou.
Pokrok nezastavíš
V Cannondalu vždy dbali na to, aby nový model přinesl technologické a inovativní prvky, které jej staví nad konkurenci. V případě nového Jekyllu tomu není jinak. V následujících řádcích si některé z těchto novinek a inovativních řešení blíže představíme.
Nový Jekyll je celoodpružené enduro kolo s celokarbonovým rámem se zdvihem 170 mm vepředu a 165 mm vzadu. Všechny velikosti přijíždí na 29“ kolech, které si hravě poradí i s nejnáročnějšími překážkami při cestě za vítězstvím, nehledě na jeho význam.
Nový Jekyll bortí tradice
Z bočního pohledu trkne člověka zvyklého na tradiční koncepci rámu absence tlumiče. Ten je elegantně schován v dutině rámu zvané Gravity Cavity. Nejen, že toto řešení vypadá skvěle, ale zároveň přináší výhodu níže umístěného těžiště a z toho vyplývajících lepších jízdních vlastností.
U netradičních řešení ještě chvíli zůstaneme. Při navrhování tradičních rámů jiných výrobců se pro výpočet ideální kinematiky počítá s průměrnou výškou a hmotností jezdce. Pokud se od těchto standardizovaných hodnot odlišujete, nebude pod vámi kolo pracovat správně.
V Cannondalu si jsou tohoto vědomi, a tak nový Jekyll vybavili technologií Proportional Response, která bere v potaz různé umístění čepů i různou délku zadní stavby individuálně pro každou velikost. Výhod odpružení si tak užijete naplno a je jedno, jestli máte 160 cm a 50 kg nebo 2 metry a 120 kg, kolo pod vámi bude fungovat tak jak má.
Celistvý koncept odpružení
Samotné odpružení je u kol podobného zaměření alfou a omegou celkového dojmu. Nový Jekyll tak přijíždí s dosud nejpropracovanějším a nejpokrokovějším systémem, který vychází ze čtyřčepu (nebo chcete-li Horstlinku) s několika vylepšeními.
Díky High Pivotu chodí zadní kolo po optimálnější dráze a umožňuje větší průchodnost pro pneumatiku. Nevýhodou tradičního technologie High Pivot je tahání za pedály při propružení zadního kola.
V tento okamžik přichází na scénu Guidler – kombinace napínáku a vodící kladky, který eliminuje nežádoucí tahání za pedály a zajistí tak skvělé chování kola za všech okolností. Celkové naladění čtyřčepového uložení zadní stavby je navrženo tak, aby eliminovalo nežádoucí vlivy na odpružení při brždění a při akceleraci.
Již klasickým řešením výrobce Cannondale je pak Ai offset pohonu, který zajistí kratší zadní stavbu a pevnější zadní kolo se symetrickým výpletem. To vše opět pro lepší akceleraci.
Praktičnost a pitný režim
Aby se s Jekyllem snadno žilo a majitel si nemusel dělat těžkou hlavu se servisem, je rám vybaven závitovým středovým složením BSA73, které zajišťuje kompatibilitu s prakticky všemi středy a klikami na trhu.
Vnitřní vedení kabeláže nejen vypadá dobře, ale díky snadné instalaci nebude noční můrou ani pro nejvytíženější mechaniky. Maličkost, která však znamená velké pohodlí pro jezdce, je možnost montáže košíku na pití přímo do rámového trojúhelníku. Je konec žíznivým jízdám!
Co je v nabídce?
V modelové řadě Jekyll najdete 2 modely postavené na stejných celokarbonových rámech. Vyšší model Jekyll 1 v zelené barvě se může pochlubit 12rychlostní sadou SRAM GX Eagle a odpružením Fox. O bezpečné zastavení se starají brzdy Sram Code RSC s 220mm kotoučem vepředu.
Jekyll 2 je nabízen ve dvou barevných provedeních. Extrovertní měňavé metalíze ve fialovém provedení a usedlejší grafitové variantě. Kola přijíždějí vybavená 12rychlostí sadou Shimano Deore se čtyřpístkovými brzdami Shimano a kotouči o průměru 203 mm. Odpružení je kombinací vidlice Rock Shock Zeb Select a tlumiče Fox.
Všechna kola Jekyll jsou vybavena teleskopickými sedlovkami, odolnými plášti Maxxis Assegai a jako bonus získáte ke každému kolu custom blatníček do vidlice v designu Jekyll.
Potkáme se dole! 🤟
Napište váš názor