Model bezdušových zapletených kol ZIPP 353 NSW je zdárným příkladem toho, že je možné zkonstruovat set, ve kterém se geniálním způsobem kloubí všestranná možnost využití, vysoká rychlost a velmi nízká hmotnost.
To, že při jejich vývoji využil výrobce ZIPP svých dvou dosud nejpokrokovějších technologií, určitě nikoho nepřekvapí. Co jiného bychom také od top modelu třístovkové řady NSW čekali?
O navýšenou aerodynamiku a odolnost v bočním větru se stará profil ráfku Sawtooth. Velkolepě nadstandardních rychlostních předpokladů bylo dosaženo pomocí sofistikovaného systému Total System Efficiency.
Sečteno a potrženo, v případě nového modelu ZIPP 353 NSW jde vůbec o nejrychlejší bezdušový set své třídy a o ten nejlehčí, který kdy ZIPP vyrobil.
Bezdušový ráfek ZIPP 353 NSW
Ráfek s výškou 45 mm a technologií Sawtooth poskytuje vynikající stabilitu v boční větru a vysokou rychlost v jakémkoli terénu. Vlnitý profil Sawtooth je zárukou maximální aerodynamické účinnosti a navyšuje pevnost a odolnost ráfku při zachování velmi nízké hmotnosti.
Nedílnou součástí ráfku 353 NSW je hookless profil, který nabízí plynulejší přechod mezi vnější stěnou ráfku a pláštěm. Tento detail přidává na aerodynamice a vylepšuje celkové hodnoty valivosti pláště.
Další výhodou hookless konstrukce je možnost snadnější distribuce pryskyřice během výroby. Výsledkem je pak profil ráfku, jež vykazuje vyšší pevnost a nezanedbatelný úbytek hmotnosti.
Technologie Total System Efficiency (TSE) využívá veškerých dostupných poznatků s cílem dosáhnout maximálního rychlostního potenciálu. V tomto ohledu jsou hlavními tématy odpor větru, gravitace, valivý odpor či ztráta rychlosti při vibracích.
Opakované testy ukázaly, že v případě bezdušového systému je to právě 25mm vnitřní šířka ráfku, která při nižším tlaku (v kombinaci s rozměrem pláště 28c) zajistí dechberoucí pohodlí při současném zachování vysokých rychlostních předpokladů.
Vylepšené náboje ZIPP Cognition V2
Set 353 NSW disponuje náboji Cognition V2, které prošly další fází svého vývoje. Zadní ořech je vybaven důmyslným mechanismem Axial Clutch V2, který vykazuje nižší odpor, vyšší odolnost a okamžitý záběr. Zadní kolo je dodáváno jak ve verzi s XDR, tak s ořechem Shimano/SRAM. Dodatečně je v prodeji i samostatný ořech v Campagnolo konfiguraci.
Použité technologie
- Total System Efficiency (TSE)
- ImPress
- Sawtooth
- Axial Clutch V2
- HexFin
- Hyperfoils
Hlavní rysy
- Univerzálně zaměřený výkonnostní set zapletených kol s hookless profilem ráfku je předurčen moderním silničním kolům
- Nejlehčí set zapletených kol z nabídky ZIPP
- Optimalizovaný vnitřní profil ráfku pro snadnou instalaci pláště
- Vyšší výkon a snížený valivý odpor díky sytému TSE
- Doporučený rozměr pláště 700x28c
- Pro pláště rozměru 700x28c až 700x45c
- Profil ráfku Sawtooth s vlněním Hyperfoil a důlkovým vzorem HexFin ABLC zajišťují špičkový aerodynamický výkon a vynikající stabilitu při bočním větru
- Výkonné náboje Cognition V2 pro vysokou rychlost a setrvačnost – technologie Axial ClutchV2 snižuje odpor a tření
- Průměr osy: 12 mm
- Uchycení kotouče: CenterLock (matky jsou součástí balení)
- Ořech: XDR, SRAM Shimano (Campagnolo samostatně v prodeji)
- Grafika Zipp aplikovaná prostřednictvím technologie přímého tisku ImPress
- Hmotnost: 580 g (přední) / 675 g (zadní)*
- Doživotní záruka
*Uvedená hmotnost odpovídá konfiguraci s 12mm osou, ořechem XDR, bez pásky a ventilku.
Dop. MOC: 43 199 Kč (přední), 54 999 Kč (zadní)
Dostupnost na českém trhu
Nová zapletená kola ZIPP 353 NSW jsou již od dnešního dne v prodeji. Jejich dostupnost si ověříte u svého nejbližšího prodejce ZIPP. Celý seznam prodejců se vám zobrazí prostřednictvím odkazu níže.
Napište váš názor